Windows 8 - DualBoot Kurulumlarda Varsayılan İşletim Sistemi Yüklenmeye Başlamadan Önce Beklenecek Süreyi Ayarlamak - Full Programlar

Dns,Yasak Sitelere Giriş,Mac,Proxy,Full,Porgramlar,Themes,Html,Asp,Php,Scriptler

Copyright owners

test

25 Aralık 2012 Salı

Windows 8 - DualBoot Kurulumlarda Varsayılan İşletim Sistemi Yüklenmeye Başlamadan Önce Beklenecek Süreyi Ayarlamak


         Dual Boot kurulumlarda (Aynı bilgisayarda birden fazla sisteminin olması) bu sistemlerden biri varsayılandır. Kullanıcı işletim sistemi tercih etme ekranında seçim yapmazsa varsayılan olarak 30 saniye sonra varsayılan  işletim sistemi yüklenmeye başlar. İsterseniz bu süreyi değiştirebilir ya da tamamen kaldırabilirsiniz...
           Altta Windows 7'nin ve Windows 8'in varsayılan işletim sistemi olduğu durumlarda karşılaşacağınız  işletim sistemi seçim ekranlarını görüyorsunuz;



Windows 7 Önyükleme yöneticisi

Windows 8 Önyükleme yöneticisi



I. YOL: 
Önyükleme Esnasında;



1.1- İşletim sistemi seçim ekranında sol altta görebileceğiniz Varsayılanları değiştir seçeneğine tıklatın. (Üstteki resim)


1.2- Zamanlayıcıyı Değiştir'e tıklatın.





1.3- Dilediğiniz süreyi seçin.






II. YOL: 
Windows 8 üzerinden;



2.1- Yönetimsel Araçlar Menüsü'nü açın ve Sistem'e tıklayın.





2.2- Açılan pencerede sol üst taraftan Gelişmiş sistem ayarları bağlantısına tıklayın.





2.3- Açılan Sistem Özellikleri penceresinde Başlangıç ve Kurtarma alanındaki Ayarlar... butonuna tıklatın.





2.4- İşletim sistemlerini gösterme süresi: alanında dilediğiniz süreyi ayarladıktan sonra Tamam'a tıklatarak kaydedin. Eğer Önyükleme Yöneticisi ekranı bilgisayar açılırken hiç görünmesin istiyorsanız İşletim sistemlerini gösterme süresi seçeneğindeki işareti kaldırın.





III. YOL: 
Sistem Yapılandırması'ndan;



3.1- Çalıştır'ı açın ve msconfig yazıp Enter'a basın.



3.2- Açılan Sistem Yapılandırması penceresinde Önyükleme sekmesini açın, Zaman aşımı alanına dilediğiniz süreyi yazdıktan sonra Tamam'a tıklatarak kaydedin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder